Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

tisdag 17 november 2009

Dag1-kontrollfreak och dålig sömn

Sov den sämsta natten hittils här på hospitalet..vaknade flera ggr och kunde ej somna om (kan oxå vara att jag är ett otroligt controlfreak som hatar att lämna kontroll åt andra eller tabletter-litar inte ens på professorn;-))..känns lagom roligt..idag är en pi** dag rent ut sagt,med ångestförstärkning,negativa tankar..jag som varit så uppåt och på G..men,det är förmodligen den berömda berg&dalbanan..Professorn blev ngt perplex när jag berättade om min natt..nu ska jag ta 3!!!! tabletter,tillbaka med Atarax..
Detta önskar jag ingen få uppleva-ni som är småbarnsföräldrar,se till att få hjälp med kidsen så ni får sova några sammanhängande nätter här och där..att få sin sömnrytm helt ur spel är skitjobbigt..och,jag kunde sova var som helst,hur länge som helst,kan numera inte ens lyckas sova ca 4h i stöten om jag har en BRA natt..
Valdoxan är en "melatonin" medicin,dvs den skjutsar till lite melatonin liknande ämne för att hjälpa kroppen till en "normal"-sömncykel..
Jag vet oxå att Rom ej byggdes på en dag och dessa kombo-rena antidepressiva har en verkanstid på 2-3 veckor innan man kan uttala sig..tufft är det dock..

Inga kommentarer: