Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

lördag 7 november 2009

Helt slut!

Sömnproblemen kvarstår..ökade medicindos igår men sov inte bättre för det inatt..vaknade flertalet ggr,fattar inte varför,så otroligt jobbigt att inte kunna slappna och sova fast medicin (Trittico). Pratade med doktorn idag och det som krävs är TID;-)
Jag får tetracyklisk medicin (antidepp+sedativ,TRITTICO)och idag är jag inte så ledsen och nere som igår. Man kan förvänta sig effekt efter ca 7-14 dagar som med alla antidepp..dock,har inga biverkningar förutom att jag är trött,slö på fm men på em känns allt mkt bättre..Har aptit,äter och det är superbra då jag så länge kämpat med att tvinga i mig mat..

De pratar om att jag har Burnout+sömnstörning+PTSD+depression,vad som utvecklat vad är svårt att säga men tydligt har jag PTSD efter hjärnop dvs flashbacks,klarar inte riktigt sjukhusmiljön för den framkallar minnen från förra året, min "hypokondri" då jag var fullt frisk utan symptom och plötsligt på väg till en hjärnop..så svårt för mig att hantera..och rädslan som finns att något annat finns dolt i kroppen..
och att detta kommer ta en längre tid att komma igen då flertalet händelser varit för många och avgörande under en kortare tid..dock,jag tycker själv jag gjort stora framsteg sedan i somras men jag är ju otålig..nästa vecka ska jag få börja träna och jag känner i kroppen att jag vill träna-det är positivt. Träning framkallar ju oxå endorfiner...
Dessutom så kommer K nästa vecka och med fasta rutiner och utrymme för mig så kommer jag bli "frisk"..

Idag på em har jag permis och ska träffa maken och sonen..dock får jag bara vistas runt i sjukhusområdet..

Inga kommentarer: