Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

lördag 11 oktober 2014

Oktober står det i almanackan

och tiden verkligen rusar förbi..Har mycket på agendan men tycker samtidigt att jag har hämtat igen mig för nu kan jag ta tag i saker som legat ett bra tag. Det har varit intensivt sedan i våras och sommaren tog sitt också. Jag har kommit igång bra med studierna men måste medge att ryska kräver sitt. Alfabetet börjar jag få koll på och kan nu skriva enklare meningar. Det jag tycker är mest klurigt är uttalet.

Skolstarten har avlöpt väl för de små och rutiner har satt sig. Vi har haft några intensiva nätter med uppvak från de båda pga. myggor. Förstår inte varför myggorna är på bettet just nu? Båda barnen är fulla av myggbett och de har utvecklat myggfobi;-)

Peppar,peppar men endast en liten förkylning för mig då intaget av honung är markant. Maken körde honung förra hösten och våren och hade inte en enda förkylning och lika så här långt. Och det verkar fungera för mig också..

Denna helg innebär simkurs för de små, plock-och-städ, ryska, träffa vänner från förr och undervisa i svenska.

Inga kommentarer: