Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

söndag 18 maj 2014

Tänk att bada tar så på krafterna

familjen har gått runt som zoombisar efter ca 2,5 timme på överfullt badhus. Vi simmade ute i regnet och maken och kidsen åkte rutschkanor. Roligaste tyckte jag var den fejkade strömmen som skjutsade oss runt, runt utan att man själv behövde göra något. Barnen lyckades oxå vara stilla i ca 20 minuter utan att övertala oss omgående att hoppa i igen..det finns hopp. Jag har äntligen kunnat ta upp träningen igen..har de senaste veckorna prioriterat sömn och bara vara men nu känns det som att jag så sakteliga ska kunna börja bygga på fysiken igen.

Har idag beställt lite böcker- bl.a nybörjarböcker i mitt nya språk. Det kommer bli en utmaning som heter duga men hinder är till för att övervinnas.

Imorgon är det dags för SWEA-möte, glädjer mig att kunna vara med. På torsdag åker jag till svenska kyrkan och deltager i en filosofisk pratstund om jämlikhet/jämställdhet- ska bli roligt att få vädra åsikter.

Helgen som kommer blir det kalas för dottern. Som hon frågade idag- firar vi min 5-årsdag eller 6 -års dag? Hehe, det lilla livet..när pappa är ansvarig får man lägga på en koefficient som heter- månader!! Hon ska iallafall få ha sitt kalas på ett "slott" där hon och hennes kompisar kommer deltaga i en pjäs ( det försvunna slottet) med magiska drycker och inlevelse. Ska bli kul!!

Inga kommentarer: