Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

torsdag 1 maj 2014

1 maj välkommen

efter en kaosartad april. Inser att jag står inför val och då jag inte riktigt vet hur jag ska välja (lyxproblem) hoppas jag bli knuffad åt något håll med hjälp av en hänvisning, ett ord eller en spark där bak. Mycket vill ofta ha mer men just nu vill mindre.

Energin har varit påtaglig-nej, man kanske inte "ska" göra som jag gjort, man kanske "ska" spela spelet där alla står och stampar men jag vill dynamik och framåtanda. Och när jag ser det hända i ett rum, där alla sitter på sin kant, irritationen över frustrationen är total till att rummet andas tillförsikt och möjlighet till påverkan- då svävar jag. Ord i kombination med energi ger rörelse framåt- mitt livselixir, min luft att andas- jag njuter och levererar gratis. När människor vågar kliva fram, säga det som normalt döljs i plattityder och artigheter med respekt och vänlighet- då växer gruppen. Och plötsligt är vi inte fiender utan vi är kollegor som vågar släppa in och släppa ut. Lättnaden när man kan släppa bevakningen av sitt område för att naket berätta om sina bekymmer och dela dessa med de som man minuter innan försökte hålla på avstånd och visa att jag är kung i mitt rike- då njuter jag och glädjs. Slut NTS!!

Hela familjen var på valborgsfirande igår i svenska kyrkan- så njutbart med kända och okända ansikten men där glädjen står som en gloria på alla som var där. Tack!! För barnen är det en spännande stund bort ur vardagen och jag försöker hålla en eller två traditioner att föra vidare till småttarna. Idag blir det hemmafix, lekplats och en stund med jobbdatorn.Imorgon åker jag till jobbet men slutar vid 14 för ego-smörjning innan helgen knackar på. Nästa vecka åker så maken och jag bort då han fyller jämnt och lyxar i två dagar. Bara vi!!

Inga kommentarer: