Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

söndag 27 april 2014

Påskharen har studsat vidare

och nu är påsken slut i vårt hem. I morse 05.00 lämnade stortjejerna oss för hemfärd. Det har varit en intensiv vecka med lite struligheter för ettan medan tvåan har fått uppleva Wien från trädtopparna, sovit borta hos kompis, haft häng och igår fick vi "kasta" ut granntjejen vid 21.30. För de som inte känner tvåan vill jag bara säga att det är en enorm utveckling hon deltager i. Hon har förstås målat, målat och målat och liten syster har andäktigt suttit på en liten hörna av tvåans skrivbord och målat hon oxå.Dessa två är otroligt lika i sätt och intressen. Trean har fokuserat på att stå i mål och äntligen tycks det vara möjligt att göra något med honom utan att han bryter ihop pga av dålig förlorare.

Jag åkte med jobbet på event där jag varit med och planerat. Det var en annorlunda kultur men berikande. Träffade dessutom en svensk kvinna som deltagit i projektet och vi skrattade och delade erfarenheter.Blev räddad på tåget mot Graz då konduktören inte kunde engelska och vi blev avkastade i Wiener Neustadt. Kaos på platsen men en gentleman bad mig ta rygg på honom och vi hade 2 intressanta timmar på bussen mot nästa station där vi återigen fick kliva på tåget. Bisarrt var när busschauffören stannar på en liten gata och skriker åt en gående; vet du vart järnvägsstationen är? Kändes tryggt;-)

Vi är trötta idag men har tänkt oss tillbringa dagen i naturen och ska därför försöka ta oss till 19:e och en utelekspark.

Jag behöver jobba lite ikväll och hoppas jag kan hålla ögonen öppna.

Imorgon är det full rulle och veckan innehåller en workshop som jag modererar för nya jobbet. Valborg kommer firas på svenska kyrkan och torsdag blir hemmadag. Fredag jobbar jag. Helgen kommer jag tillbringa i Gablitz med fyran och hennes kompis (och mamman är min vän).

Inga kommentarer: