Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

torsdag 10 april 2014

10 april

och jag har avverkat nästan två fulla veckor som heltidare. Det är ett galet tempo, nytt som ska läras in, strategier som ska tillverkas, saker som sak åtgärdas på en gång från två olika håll..stretchar och tänjer men tänker att det är en inkörningsfas och det kommer lätta lite när strukturer är på plats. Dessa två veckor har oxå inneburit att maken kört max, vi har pusslat och grejjat och sänkt ambitionen rejält på vad vi måste hinna med. Imorgon är det middag med svensktjejerna och jag ser fram emot att få träffa de ur min egen kultur. Ibland krockar jag rejält på jobbet men det är endast att kavla upp ärmarna och köra på.

I helgen åker vi på 40-årspartaj och stannar över natten på ett slott i närheten..barnen ses efter av svägerskan. Nästa vecka är det påsklov hos oss och maken är hemma med kidsen och jag jobbar. På fredag är helgdag för protestanter i detta land ( tack) och katolikerna jobbar på. På fredag kommer stortjejerna för påsklov hos oss- oj, vad vi längtar. Ettan gratulerar vi idag då hon fått sommarjobb-så stolt!!

Jag är sleten, så sleten men det är samtidigt fantastiskt roligt och intressant det jag jobbar med. Är glad och nöjd för tillfället och njuter där jag är.

Inga kommentarer: