Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

måndag 8 oktober 2012

Vi smet

Idag fick jag se mitt sår och jag fick genast en fundering..att ha ett större ärr under foten som förmodligen kommer ila en hel del kanske inte är bättre än en bula?! Det kommer inte att bli ett snyggt ärr, ser ut som en misslyckad tråcklad söm:-) Hursom, om ca 10 dagar stygn bort..jag hoppade ur sängen, smsade maken som fått tag på kryckor och han kom vid 11..vid 13 hade vi fortfarande inte fått mina papper så då tog vi beslutet-vi drar. Maken sade åt dem att skicka brevet hem till oss..de blev inte glada och var lite snorkiga..men, som sagt, ut gick vi. Hemma hade E och maken städat upp, det var så fint!!Jag har nu förberett inför kvällen och ser fram emot att få komma ut en sväng efter att ha legat still mer eller mindre sedan i torsdagskväll. Kan nu stå lite på tårna med stöd av kryckorna vilket gör att jag tar mig fram som raket istället för att hoppa på ett ben..Imorgon får jag besök av B i hemmet och lite hoppas jag kunna skriva på mitt PM oxå. Nästa vecka är en vecka full av möten. E har förmodligen drabbats av höstens första förkylning och barnen var lite snoriga de oxå..men, det är skönt att vara hemma i min egen säng och med egen mat..man blir inte tjock av att ligga på sjukhus i Österrike. Frukost: 2 frallor med 20g smör och 10g jordgubbssylt Lunch: potatis/gurkröra med två ihopskrumpna frukostkorvar, buljongsoppa och en konstig bulle med glasyr som efterrätt Middag: 3 brödskivor m. 20 g smör+ ev. halv paprika. Det ni;-) Inte undra på att de frågar varje dag om man skitit med den maten som ligger hoptryckt någonstans i tarmsystemet i flera dagar..fibrer verkar vara farligt..jag tog med mig eget knäckebröd iallafall:-)

2 kommentarer:

Maria sa...

Gratulerar till den lyckade "flykten" ;)
Gör noteringen att om jag hamnar på österrikiskt sjukhus skall jag ta med mig egen mat....
Skönt att läsa att du är på benen (typ) i alla fall. :)

5 Vikingar är fler än 1 Joddlare sa...

Tack!!Ja, mat gör mkt för tillfrisknandet..ett flertal av mina medpatienter hade pizzaleverans till sjuksängen:-)