Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

söndag 23 maj 2010

Dilemma

Två personer vill båda men inte tillräckligt för att släppa kontrollen. Vad är vinst, vad är förlust?Hur ska ett liv se ut för att ge tillräckligt mycket stimulans, glädje, utveckling, motstånd och möjligheter?

Vad man än väljer här i livet så får man aldrig utopia-det verkar finnas en osynlig lag som tvingar människan framåt för att aldrig slå sig till ro. När lugnet lägger sig så uppstår nästa dilemma..märkligt men tänkvärt..

Idag har jag cyklat på motioncykel-jäklar vilken kondis jag fått..sist jag provade höll jag på att ramla av och effekten av trötthet satt i en vecka. Nu känner jag mig redo för nästa pass..

Har gjort lite trädgårdsarbete och nu kan jag softa innan jag möter vardag och nya uppgifter.
Denna vecka väntar psykiatrin.

Inga kommentarer: