Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

söndag 7 juni 2009

En natt

..är nu avklarad. Livia lämnades över till mormor vid 19.30 och modern gled upp till den väntande sängen;äntligen sova..

Lilla L skrek från och till och vid 22 så fick mormodern ett samtal från kontrollerande dottern på ovan våningen; kom upp med barnet, jag kan inte sova när mitt hjärtegryn är ledset..Mormor stod på sig och sade åt mig att SOVA..och det gjorde jag. Vaknade dock många ggr under natten, brösten höll på att sprängas så jag fick pumpa ur lite grand två ggr..men, ack vad skönt att bara vända på sig och inte få en fot i huvudet:-)

Livia fick komma till mormor under natten och där sov de till ca 07 imorse då en mkt glad liten tjej mötte sin mamma. Nu gäller det att hålla ut för att sätta dessa nya rutiner; sova själv och ingen mat under natten och inte mammas mat framförallt..Hon har ej blivit ammad under två dagar och detta var första natten utan bröstmjölk..

Idag blir det småpyssel..börjar bli människa igen..

Inga kommentarer: