Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

lördag 6 juni 2009

6 Juni-operation sluta amma inleds

Svenska flaggans dag..firas inte av mig utan jag firar 3 timmars sammanhållande sömn:-)

De senaste nätterna har varit än värre än hittills..Livia fick en förkylning och varit ledsen med mkt snor och feber mellan 1-5 , halvslumrat till 08..Imorse orkade jag inte mer, ville inte ens kliva upp..mamma min tog då Livia, jag fick ta insomningshjälp och vaknade som sagt efter 3 h och var helt snurrig men kände ändå ett spirande hopp att sömn kanske är nära.

Nu styr vi upp Livia, hon kommer att äta var 4:e timme och nu inleds operation sluta amma. Snuttandet är härmed för sista gången i mitt liv över..
Min mamma kommer bråka med henne (jag tror dock att det kommer gå ganska smidigt när jag väl bestämt mig för just nu är jag irrationell och blödig) i ca 2 nätter och sedan hoppas vi hon fattat grejen och jag kan få bli en funktionell människa igen.
Att tillbringa sin "vakna" tid som en zombie med tårarna rinnandes är inget alternativ längre..

Hoppas ni får en fin dag-själv försöker jag njuta av tystnaden då Livia nu sover eftermiddag..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad skönt för dig, och vilken tur det är att man har hjälp när man behöver (och vågar inse och be om hjälp..:) Själv har jag precis skickat T till mor & far, inte bra för en hjärnskadad att renovera kan jag lova:( Har gått bra i 2 veckor, men idag blev det kaos i skallen.

anna-stina sa...

Lycka till med projektet! Du behöver få bli en fungerande människa igen!

Anonym sa...

Vad du kämpar på! Jag tycker verkligen att du är super duktig!! Man kan behöva höra det ibland :-) Massa Kramar/Ulrika m fam.