Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

onsdag 9 april 2008

Ueckk och blähh..

Graviditet-fullständigt underbart..man strålar och lyser och man får en rund liten kula och glädjer sig inför moderskapet, håller koll på fostrets utv..bähh...sanningen är;

*man blir FET,skitFET-detta fenomen är märkligt eftersom man mår illa konstant, man kan inte äta men eftersom man mår illa så äter man allt iallfall och hoppas man funnit mirakelmaten som ska smaka ok-som ni förstår är jag sysselsatt med att hitta just DET som jag kan äta och tycker smakar gott. 3 kg på 10 dagar..och säger man att det är endast under sitt första människoår man dubblerar och dubblerar sin vikt..inte är det någon som säger; åh vad M växer, vad härligt knubbiga lår hon har..
Jag beter mig som en snart 35-årig bebis och jag vet att min underbara BM R. kommer spänna blicken i mig och säga (som hon gjort tre gånger förut)fortsätter du äta så här så kommer du bli tjock och då menar jag tjock..jag har nämligen en tendens att gå upp ca 2/3 av min grav vikt under de 4 första månaderna:-)

Uppgång totalt barn 1: 16 kg
Uppgång totalt barn 2: 22 kg
Uppgång totalt barn 3: 20 kg
Uppgång totalt barn 4: 25 kg om jag fortsätter som jag börjat..deesutom insåg jag nu efter barn 3 att det är praktiskt att skaffa barn nr 4 tätt-nu kan jag skylla pluffsmagen på att jag är gravid:-)

* allt smakar parfym, allt luktar parfym(eg skit) väldigt obehagligt..superjobbigt..om någon behöver en spårhund kan ni maila-jag hittar allt, och då menar jag ALLT men min gravida näsa..

*vacker-pyttsan, slitet hår, tappar hår, dubbelhakan gör sitt återintråde, man måste knäppa upp brallorna och gärna gå i mysbyxor-hur attraktivt är det??

*Vilken vecka är du i, frågade BM med barn nr 3-inte aning, vet inte du det, svarade jag tillbaka..denna gång inser jag att 9 månader kommer rusa förbi så jag kommer svara v. 38 redan nu (för det förklarar ju oxå mitt nuvarande kroppsformat)

Idag är en dålig dag-höll på att svimma när sonen väckte mig kl 06 som vanligt..som mamma så kommer man jämt på sista plats (ja, det gäller dig oxå mitt lilla mikroskåpspyre)Sonen G tar det han behöver, dvs skrik tills jag får välling, sedan dumpar jag ett stort lass i blöjan..efter det kan mamman se till att få i sig några kalorier..men då tar det någon timma innan blodsockret stabiliserat sig..Igår kunde jag ligga på sängen och hålla ett vakande öga på sonen som lekte bredvid mig-idag kom sonen på hur man tar sig upp i sängen så nu finns det inga frizoner..

Käre hemlige mannen kommer till helgen och det ska bli skönt att överlämna ansvaret för att bara få vara gravid och vältra mig i självömkelse..

Ha det gott ni därute!NU ska jag äta för att hålla illamåendet i schack;-)

Inga kommentarer: