Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

söndag 1 juni 2014

Det blev en lååååånnnnngggg helg

Helgen har känts som sirap..vi tog barnen till en av favoritlekplatserna i skogen på lördagen..vi gick en kortare vandringstur när himlen öppnade sig med besked..hemlige mannen och sonen skulle "glida ner" medan jag och dottern tog den säkra, men riktigt sliriga vägen runt parken. Gammal militär som jag är tog jag fasta på att maken var tränad på samma sätt och att samlingsplats borde vara vid bilen. Dottern och jag väntade, väntade och väntade..använde mig av sambandsfunktionen ( telefon) men inte svarade maken..såg framför mig hur jag skulle behöva återvända för att baxa upp karlsloken på ryggen i ett hederligt brandmansgrepp och med två ungar i bakhasorna..suck..insåg efter dryga 10 minuter ( blöt rakt igenom allt jag hade på mig) när maken äntligen kom att jag är gift med en envis långbent bergsget..kan säga att vi pratade inte med varandra förrän två timmar senare med anklagelserna vinande runt huvudet. Insåg att vi bör göra en säkerhetsanalys, träna förfarandet, repetera om ifall att händer och nästa steg..det var länge sedan han var operativ iallafall;-)

Ungarna tyckte dock det var en kul och udda övning att glida ner och över stooorrraaaa vattenpölar..

Idag blev det lite fotboll med lille målvakten utanför huset medan dottern var inbjuden på överraskningsparty av en av dagistjejerna vars föräldrar missat inbjudan i väskan..gulligt och omtänksamt och det var en mäkta stolt dotter som kom hem efter "överraskningen". Tur det då hon grinat floder över att hon inte fick stanna hemma innan kalaset då vi lovat att vara tysta om överraskningen;-)

Imorgon startar racet och då kommer jag få äta upp att jag tyckte att helgen blev lång och seg:-)

Inga kommentarer: