Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

onsdag 7 november 2012

Torsdag

Igår firade jag mitt nya kapitel i mitt liv med B på indisk restaurang. Som alltid gick tiden fort och efter intagen lunch var det dags att bege sig till Svenska Kyrkan och det föredrag som B skulle hålla om Raoul Wallenberg. Hon gav en fascinerande bild av denne man som jag i perferin vetat om att han räddade ett flertal judar till livet och att hans livsöde aldrig blev uppklarat men där B fyllde i med detaljer om hans liv och än en gång slås jag av livets tillfälligheter som gör att vi människor hamnar på platser som vi inte förväntat oss..och vissa av oss påverkar både framtid och historia på ett storartat sätt.

Jag fick mitt anställningskontrakt- 8 A4 sidor med juridisk text. Något annorlunda än de tidigare anställningskontrakt jag haft på ca 0,5 A4:-) Dock stod det bara sådant som jag anser är självklart men det kanske beror på min tidigare bakgrund inom FM.

Jag upptäckte också att jag kommer få 14 månadslöner. Dvs. nu i november får man månadslön 11 och 14 och i juni får man månadslön 6 och 13. Dvs två gånger per år får man dubbla löner-kommer kännas som att få en lottovinst:-)

Idag måste jag studera ikapp men i em kommer jag träffa min vän katolske prästen från Indien och mexikanska C. Vi håller fortfarande kontakten efter att vi tragglade tyska i somras. Gläjder mig enormt då båda dessa personer är fascinerande individer.

Imorgon fredag är det dags för att möta de svenska quinnsen för den månatliga träffen. Nästa vecka står lanternenfest gånger två på schemat, E får besök från Sverige och får en ledig helg i staden.

Vi börjar känna av att julen snart står för dörren men den välkomnas med glädje.



Inga kommentarer: