Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

söndag 25 november 2012

Det blir en dag i sängen

är tvärsjuk. Näsan rinner, halsen ömmar och har förmodligen feber. Idag blir det sängläge och frågan är om jag måste rapportera mig sjuk imorgon..länge sedan jag känt mig så kass..kanske att den senaste tidens tempo nu tar ut sin rätt..

Gårdagen var riktigt lyckad..mysigt att fara till IKEA, snabbt och målinriktat tog vi oss igenom varuhuset och Schwedenshop på mindre än 45 minuter. Hem, fixa i ordning, invänta svägerskan som skulle göra tårta ( och vilken tårta det blev-rosa dröm i tre våningar). Första gästerna anlände lite tidigare än vad jag trodde ( jag hade tydligen sagt en timme tidigare) men det spelade ingen roll-ungarna med föräldrar hade en kul timme innan fika med "Reise nach Jerusalem" som på svenska är Hela havet stormar..dvs. det är hela tiden en stol mindre än antalet deltagare och när musiken tystnar ska man finna sig en stol-annars åker man ut. Nästa gäst anlände och det blev fika, sedan sätta knorren på grisen och ytterligare en vända med stolarna och sedan dansstopp..en lyckad och rolig eftermiddag. Det var en mkt nöjd prinsessa som lade sig på kvällen.

Idag är jag som sagt bjuden på chokladfest men mår som sagt inte bra och kan inte svälja..så det blir att stanna hemma:-(

Inga kommentarer: