Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

måndag 18 oktober 2010

Känslor

har det varit idag.
Varit med om något väldigt oproffessionellt och det får mig att gå i taket. Dock så har jag nedräkning nu och biter ihop för snart är denna resa ett minne blott.
Annars jobbar jag med något mycket spännande och jag måste säga att det är en otrolig känsla när man går från stadie; hur ska jag kunna se något jämställdhetsperspektiv i detta tills analytikern i mig går igång och då helt plötsligt ser jag skogen för alla träden. Nu börjar jag förstå och då blir det lättare att angripa uppgiften. Dessutom är det ett otroligt öppet och härligt gäng som jag är satt att intervjua och då går det hela mycket enklare då de funderat till lite om ämnet.

Helgen var superbra. Jag behövde verkligen sova ikapp och det har jag gjort. Att få vara med mina tjejer är alltid mysigt även om det tar lite på krafterna för oss alla tre att bo i ett rum;-)Märks att de börjar bli större och behöver sitt eget utrymme.
Vi hade superkul på Boda Borg. Vi kände oss urkorkade när vi startade och fattade ingenting i cellerna och hade någon haft en dold kamera så hade vi nog kunnat vinna pris i våra försök att finna ut vad som krävdes för att kunna få öppna dörren till nästa cell. Vi klarade till slut 2 banor av 16. Tjejerna tog den fysisk starka "militären" men den kära modern hade ingen fotsvett så hon kunde inte få grepp på en bräda som var ca 4m och 1 m bred men otrolig lutning...tvåan gick raklång uppför och då förstår ni vem som hade svettigast fötter;-)
Roligt hade vi och 3 timmar gick fort.
Sedan var det tvättning i tvättstugan och jag har glömt bort hur bortskämd man är med egen tvättmaskin.
Ikväll blir det till att läsa in sig för morgondagen då två forskare kommer upp till oss och ska prata Genderbudgeting-dvs hur man fördelar resurser ur ett genderperspektiv.Intressant!Jag kommer vara deras följeslagare under dagen och börjar med att hämta bil 07 imorgonbitti-gäsp.

Inga kommentarer: