Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

torsdag 7 oktober 2010

Dagen

Samtal på Skype till Australien. Åh vad jag saknar min allra käraste vän men är så glad för det arbete som hon gör och för att familjen fått ett riktigt äventyr.Snart är de i Sverige igen.

Lunch-strålande solsken och varma vindar. För fint för att sitta inne och jag frågade om J vile följa med på staden och luncha. Det ville hon så vi landade på en Japansk restaurang och jag skriver bara; ätpinnar;-)

Kaffe från Starbucks, fönstershoppa på Julius Meindl och promenad till Ubahn och sedan till Neubaugasse. Trevligt hade vi.

Skor-jag är en sann skofetischist men med våld och tårar så fick jag lämna den ena affären efter den andra...dock blev det två par skor till Livia som gladeligen gick in sina idag på eftermiddagen.

Mat-potatismos på österrikepulver..något gick fel och den enda som åt var Gustaf. Mammas liebling som förstår att uppskatta mammas välmenade försök i köket.

Jobb-nu kom det sista mailet som ska göra mitt arbete fullständigt (hoppas jag). Nästa vecka är full med möten och rajtantajtan..

Ny blogg; hittade Skriet från kärnfamiljen. Har hört om boken men ej läst den men fastnade direkt. Jämställdhetsfrågor diskuteras-finns i blogglistan.

Feberflushar och hostar..fattar inte att det inte släpper. Fick släpa mig fram och kondisen är på noll.

Nu Madmen-sedan sova!

Inga kommentarer: