Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

fredag 31 juli 2009

Trött,svårt att slappna av

Idag är så äntligen dagen D-vi har nycklarna till lägenheten.
Ikväll så stänger jag dörren,softar ner i ett badkar,lägger mig och lyssnar på min avslappningscd och sedan läsa min bok och så slappnar jag av från allt:-)

Imorgon har jag fm-skift med barnen-hemlige mannen tar en ego-stund. Eftermiddagen tar han och jag kommer åter för middag,lek och läggdags. Natten sover jag igen i lägenheten..Söndag kör vi samma skift. Ska ev. åka och hälsa på hemlige mannens mamma men det kan bli så att han åker med ett barn eller båda barnen,vi får se.

Måndag har vi båda barnen hemma och skiftgången fortsätter. Tisdag så har vi hjälp med Livia,onsdag förhoppningsvis oxå att grannen E tar henne..Es morfar var med i en ruskig trafikolycka som fick hennes mormor att kollapsa så därför fick E prioritera. E har vuxit upp med sin mormor och för mig är det självklart att familj kommer först även om det knäckte mig att ej få avlastning..men,det är hemlige mannens och mitt problem att hitta en lösning men Es hjälp fick upp mig över ytan och jag återfick livslust tack vare henne. Och vår relation består och kommer säkert växa framöver så fort jag samlat kraft.

Torsdag och fredag har vi Livia utanför hemmet mellan 8-13.Äntligen struktur och ordning.Hoppet och känslan att jag nu har en lösning framför mig gör att jag kan slappna av. Kanske ni undrar om jag inte kan släppa taget bara?Kan inte,har inte med hemlige mannen att göra utan har med min ansvarsplikt och kärlek till barnen-det suger ut mig totalt. Jag är megabunden till Livia på gott och ont men nu måste jag kapa navelsträngen för jag orkar ínte mera.

Inga kommentarer: