Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

lördag 25 juli 2009

Gissa ämnet

trött..hjärnan vill mer än kroppen.Denna vecka har flugit förbi,roligt har jag haft men slarvat med att lägga mig i tid och i kombination med denna otroliga hetta så nätterna ej varit goda. Dock-barnen är oskyldiga,Gustaf har sovit hela nätterna från 19-07.30 och Livia lika så..

Jag tränar mig på att vara i nuet och framförallt att det är ok att slappna av..Planen var idag att hemlige mannen skulle få en egen stund i stora staden men jag vill bara ligga ner och vila så han avbokade. Får ta dagen som den kommer, lugnt.
Imorgon åker jag och Gustaf till Stadtpark med syster T och jag ska försöka komma ihåg kameran. Blir en väldigt tråkig blogg utan bilder.
På måndag är jag ensam med båda barnen då hemlige mannen ska börja jobba mån-fre igen.När han kommer hem så åker jag med E till staden som smakråd till henne då hon ska vara tärna på ett bröllop kommande helg.

E och jag har på dessa få veckor skapat en studentkorridor dvs knack,knack vad gör du?Så byter vi barn, sover lite ensam för att få kraft,en lagar lunch,den andra middag..inga skrupler och ett nej är oxå ok..E är väldigt öppen och jag inser att vi alla människor bär på sår,ärr och erfarenheter och det bästa är när vi delar detta,vågar släppa in och ge förtroende och framförallt visa oss sårbara..det ger näring för en sann relation..Vår vänskap kommer förmodligen gå igenom alla stegen från smekmånad,ro tillsammans i båten till att kanske vilja knuffa den andra ur båten;-)Spännande..

1 kommentar:

En häxa på Vift sa...

Låter som vänskapen med E är precis vad riktig vänskap går ut på. Man ställer upp när den andre behöver och man vågar säga nej när orken tryter utan sura miner. Få förunnat och jag är glad för din skull. :)