Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

söndag 22 februari 2009

Hur lagar man respekten?

Vad gör man åt smärtan när någon stuckit kniven i ryggen?När någon du trodde att du kände visar sig vara någon helt annan?Är det mitt fel?Nej, vi är alla ansvariga för vår egna handlingar men när jag lagt ner kropp och själ, trotsat mina intuitiva känslor av rädsla för att finna det som jag fasat för..Men, så brister det, allt sköljer över mig, dock så kommer giftpilarna med mellanrum så att jag hinner andas,hinner vara delaktig i nuet, men så-en ny djupdykning. Var ej medveten om hur mycket ilska,rädsla och tårar som låg gömt i min rustning.Den ekar nu tom och jag har gått vilse. Vet ej vart jag ska ta vägen..

Lyssnar man på det högre budet så ska jag vända andra kinden till men det vete fan..varje bild, varje ögonblick där sticket hugger till gör att jag rasar-igen.

Hur ska jag våga ge dig mitt förtroende igen? Vart fanns dina tankar på mig? Var jag inte mer värd än att du kunde trampa på mig?Att inte visa mig hänsyn?

Att resa mig upp och säga förlåt (för ja, jag slår och sparkar just nu)ligger långt borta. Jag vill INTE bli ett offer, vill inte låta dig ta ett så hårt grepp om mig som du just nu för tillfället har..jag är ju jag och detta förtjänar jag INTE så kanske att du aldrig får mitt förlåt för jag har nått botten och jag är viktigare än DIG just nu..När tiden är redo kanske vi kan mötas igen men just nu vet jag inte när det kan ske..

1 kommentar:

Christina M sa...

hej där
KRAM pa dej vad det nu är som sker.
Fick ditt email o förstar precis, sonen är förövrigt prickig som en prickig korv.
Vi hörs framöver, eller hojta till om jag ska ta bilen upp o sla nan pa käften.

Kram