Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

torsdag 5 februari 2009

Fredag-IGEN!

Ytterligare en vecka har passerat och även om jag och barnen ej kommit ur lägenheten pga av förkylning och rixdåligt väder så går tiden fort,fort..
I em ska vi försöka ta oss in till staden och göra lite ärenden, som att hitta PINGU-DVD i mängder. Sonen har nu tittat sönder sina två DVD och de flesta klipp på Youtube..om det är ett avsnitt han tycker är xtra dåligt då skriker han bara rakt ut-mkt charmigt och inte alls bortskämt..Men, denna sista ledighet så är jag ganska slapp i min attityd, har inte så stora krav på att vara pedagogisk och "perfekt" utan det handlar mer om att ta sig igenom dagen med sinne och humör i behåll och jag är lätt begränsad med tanke på Livia oxå..Minns hur jag kämpade när tjejerna var små, försökte pyssla, sjunga, leka mm..de förstod ingenting då de var för SMÅ. Först när de var runt 3 tyckte jag att det gick att se att de kunde interagera och kunde koncentrera sig lite ..
Sonen är ju nu 21 månader och jag har provat bygga torn (kul i exakt 17 sekunder sedan raserar han dem..så nu när vi leker så bygger jag och han raserar..detta kan han göra i 10 minuter kanske sedan är han riktigt less). Han gillar oxå när jag springer runt och jagar honom med inslag av kurragömma-då tjuter han av lycka och som sagt, vi får passa på att leka detta innan grannen under oss flyttar in..

Sonens bästa lekställe är i köket förstås, att öppna köksskåpen och lägga in sina skatter, dvs allt han hittar på golvet eller kan tjuva åt sig-det som ligger tillräckligt lågt för honom..vi vet nu när vi saknar något att kolla i skåpen först för där kan ens skor tex finnas..

I helgen hoppas jag att vi kommer iväg till IKEA för att äntligen köpa gardiner då våra svarta plastsäckar nu börjar ge vika:-)Vi satte upp dessa som solskydd och insiktsskydd sommaren -07 och ja, de är fortfarande kvar..Vi har endast lördagen på oss då alla affärer här i Österrike är stängda på söndagar-precis som i Sverige för typ 20 år sedan..tar ett tag att vänja sig att man inte kan tröstshoppa choklad på söndagar utan det är planering som gäller..Fik är dock öppna så hemlige mannen springer ibland iväg och köper lyxbröd till söndagsfrukost.

Ja, nu ligger hallondoften djup över lägenheten (sonen har producerat lite avfallsprodukter).
På återseende!

Inga kommentarer: