Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

torsdag 16 oktober 2008

Uppföljningsröntgen efter op..

För någon dag sedan fick jag kallelse för MRT hjärna-låter lagom roligt men samtidigt som jag känner obehag så vill jag se att min akvedukt numera är rak och ingen fulcysta som växer igen..
Dock så var tidpunkten lite udda-den 22/12-då är jag i Wien vilket gjorde att jag ringde upp och undrade om man möjligtvis kunde flytta tiden till något tidigare då vi nu vet att bebisen kommer ut på ett mer bestämt datum..Då får jag frågan; är du gravid?Ja, eh,det är ju därför som jag ej kunnat bli röntgad tidigare..men, då kommer du få en bebis snart och har du tänkt amma?Ja, svarar jag...men, då går det ju inte att röntga då den tydligen ska ske med kontrast..detta är nytt för mig då jag aldrig blivit röntgad med kontrast förut och förstår inte riktigt varför-kan man inte skicka in mig i tuben och ta bilder som de gjorde första gångerna?
Syrran bad att få återkomma efter att ha konsulterat läkare så nu väntar jag samtal..och från SpecMvc oxå som inte har något läkarschema för november..

Annars så verkar det som förkylning nummer 4 är på väg till oss..vi har nu haft följande varianter:

1. rinnande näsa (mer som vattenkranen)
2."vanlig tristförkylning"dvs sega, täppta och sura
3. Hosta så att lungorna vill lämna bröstet
4. Nu har vi båda ont i huvudet och är allmänt matta-lille sonen var ej på gott humör i morse och näsan rann-SUCK..

Kanske ska döpa om min blogg till förkylningsbloggen-så här många virus finns det då vi testar dem alla..
Ja,ja-det kunde varit värre..

Imorgon ska maken och jag till staden för att lyxa lite och gå på BM-besök då min tillväxtkurva dalat lite-inget alarmerande men ändå under kontroll...

Inga kommentarer: