Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

tisdag 13 augusti 2013

Vi är trötta

vädret har slagit om ( äntligen) och desto mer vi sover desto mer konflikter. Märkligt men kanske det är så att kraften återvänder för att ta tag i det som ligger och pyr. Till helgen är det utlovat 34 grader men nätterna ligger förhoppningsvis under 20 grader.

Veckan som vi är i är en kortvecka då vi har helgdag imorgon och maken&jag hoppas kunna ta ut några timmar ihop utan barn denna helg innan A återvänder till Sverige nästa vecka. Det markerar att sommaren är slut och att favoritårstiden tar fart- hösten.Nytt, krispigt och många intressanta händelser som ligger framför oss. Sonen börjar första klass ( det går upp& ner om han tycker det är lustigt eller ej) fyran startar i engelska-gruppen och även hon är lite ängslig för förändringen. Av erfarenhet vet jag att att när de kommit in i nya rutiner så kommer de tycka det är helt ok.

Jag har en resttenta att fixa denna helg så att jag kan få registrera på mina sista 15 poäng för att min examen ska kunna tas ut efter jul.

Jobbet är lite i viloläge men efter den 26 drar det igång på allvar där också. Krisen finns runt oss och just nu är det någorlunda stabilt men det finns en beredskap för förändringar. Jag lever vecka för vecka.

Inga kommentarer: