Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

onsdag 28 augusti 2013

En dag på jobbet

innebar att jag behövde besöka fotografen med två av mina kollegor för att fixa "affärsporträtt". Jag var inte helt nöjd efter sessionen och jag gjorde något osvenskt..krävde omfotografering...inte för att det hjälpte då motivet är som det är men jag ville åtminstone försöka;-) Min kollega tog denna bild med telefonen och i värsta fall får jag be en annan kollega photoshoppa bakgrunden och vips, har jag ett presentabelt kort.
I övrigt  snurrar det på i galen takt. Har startat sista universitetskursen, hunnit starta upp sidogrejjen med annan vän ( galet rolig process och spännande att se hur våra infallsvinklar kommer tas emot i detta land).
I helgen ska jag få vara smakråd för Dirdnl-inköp ( folkdräkt typ) och skriva färdigt uppgiften som jag färdigställde till 90% förra helgen. Maken måste tömma sin mammas lägenhet tillsammans med hans syster då mamman numera har plats på ålderdomshem. Nästa vecka startar 3:an skolan-första klass!Både maken och jag följer med. Är otroligt nyfiken på hur skolsystemet funkar här. Vi har valt ett allmänt alternativ dvs. ingen privatskola med dyra avgifter (vilket vi hade med som alternativ ett långt tag). Dock kommer fritids gå lös på ca 2200:- svenska kronor och allt skolmaterial får man som förälder köpa själv. Sonen kommer dessutom få betyg från första dagen. Annorlunda!

Inga kommentarer: