Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

tisdag 22 januari 2013

Väckt mitt i natten

blev jag av lillasyster...när jag äntligen somnat om kommer hon igen, ca en halvtimme efter första uppvaknandet..orsakerna var flera..hon är i en fas som det så vackert heter dvs. hon gör enorma utvecklingsteg och det är säkert skrämmande för hennes lilla hjärna;-) Båda är på dagis idag men här sitter jag med ont i öronen, trött och försöker korrigera min uppsats till det bättre. Enligt utsago är den i princip godkänd men nu kan jag få putsa till den för ett bättre betyg..men jag putsar inte för betyget då jag blivit klokare under resans gång och vill verkligen lära mig metodiken och processen då jag om några veckor ska skriva nästa uppsats. Tänker att det arbete jag lägger ner nu kommer jag ha igen framöver. Igår fick jag mitt nya kontrakt med fler timmar och mer lön ( och några superlativer). Roligt att bli uppskattad. Jag har fortfarande smekmånad då arbetet är otroligt varierande och dynamiskt. Inte en dag är den andra lik..kombinera detta med otroligt supportande, trevliga och roliga arbetskamrater så blir framgången en faktor. Jag fortsätter hålla i en svenskakurs och även det är ren njutning. Känns nästan oförskämt att få betalt för att få träffa gruppen i princip varje måndag under några veckor...blandad sammansättning och lika där, många skratt och öppen dialog. Nej, åter till verkligheten och uppsatsen..

Inga kommentarer: