Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

torsdag 26 januari 2012

Reflektion

Dagen igår kan sammanfattas med rädsla och attityd. Jag blir alltid lika förundrad över att många är så otroligt rädda för att säga något som kan uppfattas negativt (jag skulle dock vilja säga att det kan vara konstruktivt framfört på ett moget sätt). Gårdagen innehöll en hel del exempel som hade med värdegrund att göra och kontentan blev att påverkade inte säkerheten mig direkt var det inte mitt problem även om jag såg att det innebar risk för andra. Kulturerna är extremt olika som jag jobbat i måste jag säga.

Jag har tillbringat en del tid med att reflektera över vad jag pysslat med yrkesmässigt och samtidigt hur jag utvecklats personligt. Jag ser tydligt vart min värdegrund är och känner det är svårt att förhandla om den. Jag drivs av så mycket gott för så många som möjligt och när jag möter representanter för så mycket gott som möjligt för MIG-då krockar vi. Igår var krock och det var mentalt utmattande. Jag lärde mig dock oceaner igår i samtalen som tog plats.

Efter dagen var det middag med bästaste brudarna B men jag var så trött, så trött..var i huset ca 19.30 och planen att hålla sig på fötter till 22 inledes. Jag hade ätit oxfile med beasås på restaurangen och vaknade vid 04 med jordens magknip och trodde jag åkt på vinterkräk..nope-endast för mycket kött och fett..att man aldrig lär sig;-)

Idag far jag då så äntligen till min tjejer...

Inga kommentarer: