Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

lördag 2 juli 2011

Avslutningsfest

Igår var det dags-avslutning/sommarfest med gänget som jag delat korridor med under sista halvåret. Min egen enhet hade sommarfest där jag var den enda som inte var inbjuden av någon anledning..hursom, här följer lite bilder från kvällen. Vi skrattade från kl 14 till klockan 23. En av mina kollegor kunde knappt få upp käkarna efter allt skratt och själv hade jag galet ont i magen då jag knappt hann hämta andan.

Hon kom tillbaka, föreläsaren;-) Kan säga att det var mindre roligt att vänta utanför infektionskliniken på gatan i denna outfit i väntan på skjuts. Det var mer än en som stirrade-kanske inte helt vanligt att xtraknäcka så öppet bakom sjukhuset;-)
Dock är kan jag ej gå i skorna och Jämtland är kallt så efter mina 15 minuter av fame hade jag Jämtlandskostym-dvs jeans, kängor och skaljacka:-)

Vi höll till en liten bit utanför staden hos en av kollegorna. Startade här med jordgubbs-och-rabarberpaj med glass. Efter det var dags för tipspromenad-mkt svåra frågor men kul.


Till festlokalen. Här höll vi till och åt, lekte charader och gjorde kändisbingo på enheten.


Uppdukat långbord. Värdinnan och en av kollegorna hade gjort en fantastisk buffé. Vad sägs om laxpaj med romsås, grillspett, marinerad fläskfilé, egengjord potatissallad med färskpotatis m m

Detta hittade jag på min plats..finingar! Under varje tallrik låg en lapp med en uppgift som man skulle göra under middagen. Jag fick torka min manlige kollega P runt munnen;-)
En annan fick ställa sig upp så fort någon sa skål och tacka för den fantastiska tillställningen..det skålades friskt:-) Jag fick oxå en plastkasse med diverse suspekta saker och min uppgift var att hitta på en historia om att jag var på ett ställe (resa) och varför jag just behövde det som fanns nerpackat..bl a djungelolja, gummihandskar, en plasttraktor (leksak) och tomtebloss för nämna lite..


Paus vid bryggan-otroligt vacker plats vi var på!

Så kom då hojten fram-och temperaturen steg några grader.
Tack alla ni som bidrog till min avslutningsfest och er sommarfest. Oförglömligt och jag har pinats idag av kanske lite för mycket vin och hojt;-) Men-det var det värt!!

Inga kommentarer: