Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

fredag 3 december 2010

En störd jul


Foto: Henrik Flygare

http://ltz.se/kultur/recensioner/1.2547706-sjalvklar-scennarvaro-i-lekfull-julshow

Idag var vi på julshow, En störd Jul. Ett antal av de som uppträdde arbetar hos oss via MICA. Det var en fantastisk show med allvar, burlesq, glädje och otrolig närvaro.
Teater och julsånger. Vi var ett gäng från jobbet som gick och vi var sedan tre tappra som fortsatte. Hamnade på ett ställe som heter Solo. Vi blev övertalade att testa grissvans (och ja, kocken berättade detaljerat om hur man rakar svansen innan man tillagar den). Tillbehör var jordärtskockemos, lakrits och charlottenlök.
Menyn fortsatte och vi avslutade för en stund sedan. Nu mullrar det i magen och jag hoppas de kokt den liter vatten jag drog i mig;-)

Från Wien rapporteras magsjuka. Gustaf och Livia har den och maken känner sig inte stark. Helgen blir nog lång men det är en tradition, förra året några dagar innan jul låg vi allihopa i magsjuka. Döttrarna som kom ner åkte oxå dit.

Hoppas det är en 24 timmars och att de snart är på fötter igen. Enligt maken så var det en unge som spydde som bara den när de var hos läkaren och kollade Gustafs virus.

Nu blir det tidig kväll då jag är trött.
Gårdagen var dock oxå en fin upplevelse med 25 tappra bybor, julgröt och stutar. Tjejerna med sina två kompisar sjöng julsånger och det var stämningsfullt. Ettan gjorde sin egen tolkning av O helga Natt och jag ångrar att jag inte hade kameran med. Tvåan hoppade av uppträdandet i sista sekund. Det var nej,nej,nej och nej trots tappra försök att övertala henne. Dock så kunde hon inte låta bli att sjunga med där hon satt på stolen.
Det visades film från bygden från 30-40 talet. Vilket liv det var förr. Både för och nackdelar. Kvällen blev sen då vännen G och jag pratade tills ögonen gick i kors. Sov tillsammans med tvåan, härligt att finnas nära-det är inte ofta nu för tiden.
07.30 for jag till staden (efter en stadig frukost som det bjöds på-mysfaktorn var hög att sätta sig vid dukat bord) på vintervägar och 25 grader minus.

Inga kommentarer: