Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

söndag 20 juli 2008

Uppdatering..

Hej!

Hinner inte med-allt snurrar så fort (eller rättare jag upplever det som allt går för fort).
Återhämtningen går inte så bra-är urtrött, sover ca 2 h varje eftermiddag bara för att orka med familj och vardag..Jag ringde Dr R i veckan för jag inser att börja jobba i augusti är en utopi just nu(och enl Dr R så är denna enorma trötthet ett vanligt scenario efter op). Jag har ju ett sår inne i hjärnan oxå och hjärnan läker när man sover..Jag är alltså sjukskriven hela juli och augusti ut..sedan är tanken att jag ska jobba halvtid i september men troligast är att jag tar ut min semester och sedan på föräldraledighet i slutet på september..Jag trodde aldrig att det skulle vara så här tufft att komma tillbaka..

Nerverna i pannan (där ärret finns)har hittat varandra och jag har en envis brännande smärta dagligen som eskalerat sista veckan..euforin över att överlevt har lagt sig och nu handlar det mer om att hitta sig själv och reflektera över vad som hänt..på något sätt så skjuter jag det hela ifrån mig men klarar att prata om det (var på min gamla arbetsplats och träffade delar av min fd personal och det var skönt att berätta utan skrupler för dem dåde är medicinsk personal).Det är viktigt att sätta ord på vad som hänt..Jag har tittat på de bilder som maken tog på NIVA och det känns som det är en helt annan person som ligger där med plåster och slangar..i ett annat liv...

Maken stannar hela augusti ut-skönt-för jag känner ett otroligt behov av honom vid min sida..nu känns det verkligen som en stor nackdel att vi bor i två olika länder...

Nästa vecka kommer ev. en kär kollega från det gröna på besök-ska bli riktigt roligt att ses då hon befinner sig många mil norrut i vårt avlånga land...

Nu är det dags för disk och nattning av barn:-)

1 kommentar:

tante tutta sa...

Hei vennen!
Va bra at den passet:)
Hvil deg mest mulig nu..ikke tenke på å jobbe..Du må kun tenke på deg selv nu,det er helt naturlig å være trøtt..
Kram