Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

torsdag 25 april 2013

Om maten luktar illa

ska man undvika att äta den..och om det gör så ont i alla muskler att man grimaserar vid varje steg efter att ha sprungit 45 minuter (halva tiden innebar intervaller) så bör man väl undvika träning?!

Nej,nej..det var så kul att samlas kl 08 utanför jobbets entré igår och där vi fyra damer tog oss iväg på ett träningspass som jag höll i..ena tjejen springer 5 km på under 18 minuter ( helt galet) så henne skickade jag iväg med två-minuters intervaller..jag pushade en mer normal springandes kollega och vi gjorde 45 sekunders intervaller gånger 4. Avslutade med 10 sprint intervaller om ca 50 meter..och idag lider jag..
Hoppas dock kunna ladda om till helgen då jag hoppas kunna utmana mig att springa min slottsrunda på 5 km. Det goda är att foten gör inte ont (tack operationen).

Igår spelade vi Murdermysteries på jobbet. Sjukt roligt. Alla hade dessutom tagit med sig något till vår gemensamma buffé så vi kunde välja på spanska, österrikiska, tyska, franska och svenska rätter. Vi höll på i ca 3 timmar och en av kollegorna hann dessutom med att falla ihop ( råttgift i champagneflaskan) för att senare uppstå som en Scotland Yard Inspektör som grillade oss alla då vi hade motiv till att ha tagit livet av teaterns stora stjärna. Mina kollegor spelade till och med upp den scen där den mördade dog..hysteriskt roligt drama..är glad att mina kollegor försörjer sig med annat än skådespeleri;-)

Vi kommer göra en repris i höst!

Idag är sonen sjuk- falsk krupp. Lär bli hemmadag imorgon för honom om inte ett mirakel inträffar under natten..och helgen ägnas åt uppsatsen så att jag kan skicka in kapitel ett till min handledare efter helgen. Övriga familjen planerar för en längre utflykt så att jag kan få ro...

Inga kommentarer: