Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

fredag 19 april 2013

En vecka for förbi

Jag hinner inte med.Jobbat övertid, haft svenska måndagkväll, tisdag handla och omsorg om familj, onsdag hålla föredrag efter jobbet ( mkt trevlig tillställning och jag är så tacksam för de som tog sig tid och lyssnade) torsdag jobba över, ungarna blivit galna under veckan dvs. kvällarna blir längre och längre då de härjar fram till 21..sedan har jag ca 1 timme att ta hand om övrig familj och planera inför kommande dag. Dotter nummer två fyllde 13 och sonen fyllde 6. Tårta med till dagis och jag hade äran att lämna fyra morgnar. Power point träning i 8 timmar på ett fint hotell under en dag i veckan oxå- lite mkt korvstoppning men många aha-upplevelser!

Det känns som jag tagit lite  vatten över huvudet just nu måste medges men allt planerades under en tid då vi trodde oss ha support. Jobbet har varit en berg&dalbana i veckan med tuffa besked men idag fick jag veta att jag har fortfarande en framtid. Jag djupandas och får hålla mig till den minutiöst planerade agendan fram till den 25 maj.
Imorgon hoppas jag på en löprunda, storstäd, samordna mina åtaganden, skriva första kapitlet i uppsatsen. Söndag blir en repris dock med ett avbrott för besök hos kollegan på em med galningarna.Nästa vecka har återigen kvällstjänst gånger 2- dock roliga aktiviteter planerade sedan länge.

Solen har hittat hit- igår toppade vi med 26 grader i skuggan och sovrummet hade 23 grader..urk..härligt i misshärligheten. Nu i helgen väntar nedkylning och regn-skönt!!

Inga kommentarer: