Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

onsdag 10 april 2013

Jag är utlandsveteran

I år är det 10 år sedan jag for iväg. Denna tribut till alla som varit iväg är väl värd att visa. Den beskriver såväl alla de känslor och tankar som jag oxå hade. Återanpassningen var tuffare än vad jag trodde. De som jag inte orkade en sekund till med ( efter att ha varit ca 35 personer på 64 kvm i ca 7 månader) kom jag att sakna otroligt mkt. Det fanns inget facebook, instragram, bloggar eller dyl..återträffarna blev heliga och än idag har jag kontakt med några ur gänget som åkte iväg 2003. En resa och insats jag alltid kommer att bära med mig- och fortfarande aktuell. Nästa vecka föreläser jag om min upplevelse:-) Mitt sätt att hålla minnet och fokus på detta fantastiska Afghanistan som jag fick uppleva och dela med mig av den glädje, frustration och märkliga vardag jag fick vara med om...

1 kommentar:

Maria sa...

Skulle så gärna velat höra på ditt föredrag och dina minnen!
Men nu ligger det ju samtidigt som vi har verksamhet här... :(
Så hoppas på en privat föreläsning någon dag. :)
Funkar det med en flaska vin och en god middag som "betalning" ? ;)