Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

tisdag 19 februari 2013

Nya möjligheter

Tack vare att vi bor i Wien och tack vare mitt eminenta jobb har det nu dykt upp ett flertal lösningar på vårt dilemma- dvs. att stå utan nätverk och med en tunn lagtext i ryggen för att vårda sjuka barn. Jag och en kollega hade ett möte idag med en konsulent som hade tagit fram ( och kommer ta fram mer info) om vilka möjligheter vi har att kombinera arbete och familj.Det ser dock mkt ljust ut.

Annars snöar det idag,  hämtade barnen kl 15 och jag har en förkylning som sakta kryper fram..

Fick ett mail idag från min handledare-x har legat på sjukhus och är numera sjukskriven..uppsatsen vilar så länge..

Imorgon har jag möte med en organisation som jag xtra knäcker hos oss-ska bli roligt att få träffa alla dem som är involverade i att lära ut svenska språket. På torsdag ska jag äntligen gå och titta på nakna män-som jag längtat;-)

Inga kommentarer: