Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

fredag 8 februari 2013

Dagens ord-skylla ifrån sig

Upp:
Produktiv&nöjd
Möte med svensken ( mailet som skickades i annan tro) som blev en rolig historia
Möte med stor M med en kollega

Ned:

Utvsamtal på dagis med kära fröken. Modern var inte diplomatisk och fick första gången i sitt vuxna liv lämna rummet då jag aldrig hört på så mycket dumt på en och samma gång..skriver inte mer då jag inte vill hänga ut personen.

Uppsatsen är värd ett inlägg för sig. Examinatorn frågar efter innehåll som inte getts ut i direktiven, som min handledare svarat; behövs ej på min direkta fråga och nu kommer jag ej bli godkänd om jag inte lämnar in det också. Handledaren känner sig klämd?!Eh, det är jag som student som fått fel ingångsvärden och nu riskerar jag bli underkänd..examinatorn är också den första som säger att hon inte förstår min uppsats och den är "krånglig". Opponent, provläsare och handledare har berömt mig för dess tydliga röda tråd och enkelheten att följa arbetet framåt..jag står som förvirrad..kan inte heller veta vad hon vill att jag ska ändra då uppsatsen kommer bli godkänd om jag förändrar den efter dessa+ några enklare formaliafel. Ska jag skriva om hela den krångliga uppsatsen? Vart är det krångligt på alla 37 sidorna? Inga exempel har getts..inget positivt skrevs heller i utvärderingen- är det att tolka att slutsats och annat är ok? Behöver man inte studera pedagogik på universitetet eller har jag bara "otur" att min examinator inte kan uttrycka vad hon menar?

Jaja, i helgen struntar jag i det hela då jag ska stänga öronen och ligga på en solstol under morgondagen. Fortsättning följer..

Inga kommentarer: