Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

tisdag 5 juni 2012

Åter i Wien

Vilka fantastiska dagar jag haft med min dotter, hennes klasskamrater, de övriga medföljande föräldrarna och lärare.. vi har skapat oförglömliga minnen, skratt och gråt i salig blandning samtidigt som vi upptäckt Berlin. Jag kommer lägga in lite kort när det lugnar ner sig framöver för just nu är det mycket på schemat såsom klient i löpning, handla inför helgdagar, skriva klart PM2, förbereda opponering på uppsats då sem är imorgon, påbörja sommarkurserna, skriva PM3+4 i helgen och sedan drar tyskan igång igen på måndag. Där mellan hoppas jag kunna mysa med de små som längtat efter mamma och pappa då även fadern varit borta kvällstid denna vecka. Vi är lite i kaos men snart är lugnet återställt;-) Barnen är lediga (lixom fadern) torsdag och fredag.

Berlin var en fascinerande stad och jag vill gärna återvända dit igen med mer tid då den är gigantisk och vi hann inte med mer än en bråkdel..jag besökte dock Sachsenhausen som är ett koncentrationsläger och det var ingen rolig känsla att stå i duschrummen där så många liv gått förlorade..det är svårt att föreställa sig vad som hände och det väcker många tankar om vad människan är kapabel till för att kunna överleva..både hos dem som var på insidan men även de som var på utsidan..lämnade en besk eftersmak men viktigt är att vi aldrig glömmer och framförallt inte upprepar något liknande (även om jag vet att det skett både efter och i nutid i mindre skala men med samma metoder).

Inga kommentarer: