Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

onsdag 23 december 2009

Lille Julafton

Hemlige mannen och jag har fortfarande ont i magen och mår illa...Livia är ej heller bra..

Igår blev det dock ändå lite julpyssel..


Barna var förväntansfulla..




Vår duktiga och händiga Kamilla knåpade ihop ett pepparkakshus.



Färdigt!!






Själv bakade jag för första gången i mitt liv Thekakor..gjorde en del missar på vägen men det är ju ändå jag;-)De smakade dock gott och det är kul med lite variation då vi lessnat på Österrike-bröd..Blir nog fler försök att baka bröd framöver..

1 kommentar:

En häxa på Vift sa...

Pepparkakshus försökte jag mig på för några år sen, fyra tappra husbyggesförsök senare gav jag upp.
Ert hus blev jättefint förresten. :)

Thekakor tycker jag personligen är en pina att baka men det blir gott när det är klart.