Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

fredag 14 november 2008

Farväl till dagis och samtal från Umeå..

Idag var det dags att säga farväl till dagis och hämta Gustafs kläder m m.
Vi har skjutit upp det ett bra tag då det känns lite ledsamt att säga farväl då Gustaf och vi trivts så himla bra med personal och miljön i sig..men, då vi var så sjuka hela tiden (upplevde det så) fick vi bestämma oss för att ha sonen hemma för att framförallt jag skulle kunna hämta kraft och förebereda mig för förlossning och tiden därefter..

Det gick bra och vi lovade komma förbi en sväng med nytillskottet (fröken M hade drömt att bebisen redan var ute och att det var en tjej)..På onsdag nästa vecka vet vi vem som huserar i magen..

Jag fick oxå ett samtal från Umeå idag om återbesök men det avböjde jag...däremot så vill jag gärna ha ett samtal och utlåtande efter min röntgen i december..kändes så proffsigt att de har koll iallafall och hör av sig..

I helgen kommer stora dottern vara hos oss och lilla dottern kommer vara i skogen med pappa och hundarna;-)

Annars så kommer vi fortsätta med att pyssla iordning för bebisens ankomst och mammas vistelse nästa vecka hos oss..lika lugnt som vi haft det de sista månaderna-lika hysteriskt kommer det att bli så fort bebisen är ute..

Vi ska inom loppet av två veckor;
komma på namn
fixa pass för bebisen
fixa iordning huset
packa ca 40 kg prylar som ska till Österrike
julmarknad som stora tjejen och hennes klass anordnar
mys med tjejerna då det sedan dröjer tills vi ses igen
fixa de sista julklapparna
uppföljningsbesök på MVC och BVC
och fatta att vi numera är 4 barnsföräldrar:-)

Men, det får gå..

Ha en skön helg (här ska vi maratontitta på Desperate Housewives säsong 4)

Inga kommentarer: