Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

onsdag 19 september 2012

Dessa titlar..

Vaknade med ett ryck i vargtimmen då jag i ett svarsmail igår inte skrev ut hela personens titel utan endast Herr..härmed är jag förbjuden att skriva mail sent på kvällen och kommer spendera de kommande dagarna med en skämskudde..så ser ni en inte så lång, blond kvinna med en röd skämskudde spatsera runt i Wien-ja, då är det jag.. För er som inte vet är titlarna A och O i detta land och den person jag nu skrev till har mer än en titel i sin titel..och jag skrev som sagt Herr..har övervägt mina alt om jag ska skriva ett mail till med rätt titel, skriva ett mail och ursäkta mig för min dumhet och skriva rätt titel..maken har läxat upp mig rejält då även han har mer än en titel i sin titel och vilka kulturella dimensioner det har att degradera en person till Herr..tack för stödet, lixom..skit oxå, jag vägde mina ord på guldvåg i allt det andra jag skrev men på rad ett blev det som sagt-FEL..nu blir det nervöst om jag kommer höra ifrån personen överhuvudtaget..nu kryper jag in under skämskudden..au revoir!!

1 kommentar:

Emilie sa...

Helt allvarligt, det är sa olika. Inte alls alla är saaaa petiga med sina titlar och det maste inte vara värsta faux-pas att glömma titel. Men saklart är det bättre att skriva för mycket än för lite. Trotzdem, ha inte angest, tror verkligen inte att det är sa farligt! KRAM